مقدمه کتاب مقدمه ای بر آزمون نرم افزار 

"اگر چه فاکتورهای زیادی نظیر طراحی دقیق و مدیریت فرایند بی نقص در طراحی یک نرم افزار مطمئن موثر است، اما آزمون نرم افزار به عنوان یک فاکتور اصلی در کیفیت نرم افزار تلقی می‌شود،امروزه صنعت نرم افزار از آزمون نرم افزار برای ارزیابی نرم افزارهای تحت توسعه استفاده می‌کند."

در کتاب مقدمه ای بر آزمون نرم افزار تکنیک های آزمون را بر اساس چند مدل انتزاعی مناسب نظیر : گراف‌ها، عبارات منطقی، خصوصیات دامنه‌ی ورودی و توصیفات نحوی ارایه می کند.

فعالیت های یک مهندس نرم افزار

"یک مهندس نرم افزار به عنوان یک فناور اطلاعات خبره بوده و مسئول یک یا چند فعالیت فنی آزمون می‌باشد،این فعالیت‌های فنی می‌تواند طراحی داده‌های ورودی،تولید حالت‌های آزمون  (testcaes) ارزشمند، اجرای اسکریپت‌های آزمون، تحلیل نتایج و تهیه‌ی گزارش برای توسعه دهندگان و مدیران پروژه باشد. اگر چه در اینجا توصیفاتی در مورد مهندسین آزمون و وظایف آن‌ها ارایه می‌کنیم، اما هر مهندس درگیر در توسعه نرم افزار باید بداند گاهی اوقات باید در نقش یک مهندس آزمون عمل کند."

"یک مدیر آزمون، مسئول یک یا چند مهندس آزمون است. مدیران آزمون سیاست‌ها و فرایندهای آزمون را تنظیم می‌کنند، با سایر مدیران در یک پروژه تعامل دارند و کارهایی را انجام می‌‌دهند که باعث کمک به مهندسین آزمون در انجام کارهایشان می‌شود."

"فعالیت‌های آزمون نرم افزار از مدت‌ها قبل، به سطوح‌های مختلف طبقه‌بندی شده است و تنها دو نوع از این سطوح به طور سنتی استفاده شده است. رایج ترین طبقه بندی استفاده شده، مبتنی بر مراحل سنتی فرایند نرم افزار بوده است."